Multiexpozíció, avagy egy színházi előadás síkjai

Évek óta foglalkozom színházi előadások fotózásával. Bár egy-egy darab fényképezése a legtöbb esetben a dokumentálásáról szól, de már kezdetekkor próbáltam eljutni oda, hogy ne csak a sablon képek szülessenek, hanem a pillanatokat megragadva, más szemszögeket keresve olyan képek készüljenek, amik túlmutatnak az előadáson. Mára eljutottam oda, hogy szerettem volna még mélyebbre menni. Az ötlet megvalósítása természetesen nem egyszerű, hiszen nem csak egy kifejező fényképészeti formát kellett találni, hanem a színházak között is egy olyan partnert, aki fel meri vállalni, hogy egy kísérletező anyag készül az előadásáról. Érdekes módon végül minden egyszerre állt össze. Megtaláltam a formát, multiexpozíció (képek egymásra fényképezése), a színházat, Bárka, ahol amúgy is elfogadják a kísérletezést, ráadásul a megfelelő darab is pont most került bemutatásra ismét, a Fahrenheit 451, ami egy science-fiction regény színpadra állítása, ami így passzol a síkokkal való "játékhoz". A végeredmény, ami egy kicsit más dimenzióba helyez egy színházi előadást, pedig a képre kattintva látható. Természetesen biztos készültek már ilyen képanyagok színművekről, bár én jómagam még nem találkoztam velük, így lényegében kijelenhetem, hogy világpremier.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...